Pameijer en MyWepp: Al meer dan 10 jaar succesvol samen bouwen aan doeltreffende technologie voor zorg en welzijn
Al meer dan tien jaar is Pameijer een gewaardeerde klant van MyWepp. Wat begon met het gebruik van ons Beeldhorloge, is uitgegroeid tot een waardevolle samenwerking waarbij Pameijer niet alleen onze oplossingen gebruikt, maar ook actief bijdraagt aan de doorontwikkeling ervan. Van het MyWepp Digibord tot het Ik-Boek: de feedback en betrokkenheid helpen ons om onze producten nog beter aan te laten sluiten op de wensen van onze gebruikers.
Hoe het allemaal begon
Pameijer was een van de eerste organisaties die gebruik ging maken van ons MyWepp Beeldhorloge. Na de succesvolle implementatie van dit hulpmiddel, zijn we ook de MyWepp Digiborden gaan leveren aan de woongroepen, dagbestedingen en ontwikkelcentra van Pameijer. Zo kwamen steeds meer cliënten, medewerkers en vrijwilligers in aanraking met MyWepp.
Groeien met de MyWepp Digiborden
Wooncoach Muriel vertelt in een artikel op de website van Pameijer hoe het MyWepp Digibord haar werk gemakkelijker maakt en cliënten meer overzicht en voorspelbaarheid biedt.
“Vroeger hadden we op de koelkast wel 26 verschillende briefjes hangen met wie er aanwezig was, wat er gegeten werd en wat er te doen was. Nu vinden bewoners al deze informatie op het scherm. Dit werkt zoveel beter dan de papieren briefjes die we hadden.”
Met het MyWepp Digibord kunnen bewoners zien welke begeleider er werkt, wat er op het menu staat en welke activiteiten er zijn. De informatie wordt eenvoudig bijgewerkt via de MyWepp Personal app op de smartphone en pc van de wooncoach. Het bord is flexibel aan te passen aan de doelgroep: voor cliënten die niet kunnen lezen, kan de informatie worden voorgelezen of met plaatjes worden weergegeven.
“Voorheen kreeg ik tien keer per dag vragen als ‘wie komt er’ en ‘wat eten we’. Nu kunnen ze dat zelf opzoeken. Het MyWepp Digibord vergroot zo hun zelfstandigheid en scheelt mij tijd“ aldus Muriel.”
Desiree, Digiloods bij Pameijer, vult aan dat het touchscreen van MyWepp Digibord makkelijk te bedienen is voor cliënten en dat het helpt om hun digitale vaardigheden te vergroten.
“Cliënten kunnen meer dan je soms denkt. Het bord heeft een touchscreen dat ze zelf kunnen bedienen. Het is makkelijk leerbaar.”
De Personal App en het Ik-Boek
De afgelopen jaren is Pameijer ook steeds meer gebruik gaan gemaakt van de MyWepp Personal App. Deze app biedt cliënten persoonlijke ondersteuning op hun eigen device, zoals een tablet of smartphone. Een van de meest waardevolle functies binnen de app is het Ik-Boek.
Het Ik-Boek is een digitaal levensboek waarin cliënten, zelfstandig of met hulp van hun naasten en begeleiders, hun eigen verhaal kunnen vastleggen. Ze kunnen herinneringen opslaan op een manier die bij hen past. Dit versterkt hun zelfbeeld en helpt zorgverleners om hen beter te begrijpen.
Voor cliënten die MyWepp niet zelf kunnen bedienen en zich verbaal moeilijk verstaanbaar maken, biedt het Ik-Boek bovendien een waardevolle communicatiemogelijkheid. Mantelzorgers en begeleiding kunnen bijvoorbeeld tijdens het weekend beelden van activiteiten in het dagboek plaatsen. Op maandag kan de cliënt deze beelden delen tijdens de dagbesteding, wat zorgt voor een veel rijkere en persoonlijke interactie.
We zijn op dit moment dus ook samen met Pameijer aan het onderzoeken hoe we de MyWepp Personal App verder kunnen ontwikkelen tot een platform dat de allround communicatie tussen medewerkers, cliënten en ouders/verzorgers nog beter mogelijk maakt.
Co-creatie met Pameijer
Wat onze samenwerking ook met Pameijer zo bijzonder maakt, is de co-creatie. Bij MyWepp geloven we dat de beste oplossingen ontstaan door samen te werken met de gebruikers. Dit betekent dat we continu in gesprek blijven met cliënten, zorgverleners, ouder/verzorgers en naasten om onze producten te verbeteren.
Steven Mersch, productontwikkelaar bij Pameijer, zegt hierover:
“Wij werken al lange tijd met de software van MyWepp, omdat MyWepp oplossingen biedt die aansluiten op de ondersteuningsvraag van onze cliënten. MyWepp is in al die jaren betrouwbaar gebleken en heeft zich als platform ontwikkeld tot een instrument dat voor verschillende cliëntgroepen als maatwerkoplossing ingezet kan worden.
Ontwikkelvragen vanuit cliënten, medewerkers en verwanten worden altijd meegenomen in de ontwikkeling, waardoor er sprake is van daadwerkelijke co-creatie. Een goed voorbeeld hiervan is het Ik-Boek.”
We zijn dankbaar voor deze mooie woorden en blijven ons inzetten om maatwerkoplossingen te ontwikkelen die echt impact maken.
Over Pameijer
Het Rotterdamse Pameijer ondersteunt jaarlijks ruim 6.500 cliënten met een (licht) verstandelijke beperking of psychosociale problematiek bij wonen, werken en opgroeien. Met meer dan 3.000 medewerkers helpt de organisatie jaarlijks duizenden cliënten om mee te doen in de samenleving. We zijn trots om Pameijer al langer dan 10 jaar als gewaardeerde klant en ontwikkelpartner te kunnen voorzien van technologie voor zorg en welzijn.